Alla inlägg under oktober 2013

Av Emelie - 31 oktober 2013 19:58

God kväll,

Ögonen går i kors, så trött är jag. Både barnen och Jonas sover redan. Detta med att ställa om klockan har ställt till det i dygnsrytmen i vår familj. Vi har varit super trötta på kvällen så vi har alla sovit innan kl 21, tragiskt? Kanske det!?

Barnen har bara gått två dagar på dagis denna veckan och imorgon är dem lediga. Jag och Jonas kommer möta varandra i dörröppningen i mon, jag kommer hem från jobbet och han åker till sitt. Allt för barnen, att dem oxå ska få känna av att det är höstlov.

Får hämta tandpetare och stötta upp ögonlocken med, som sagt, ögon i kors och sängen ropar snart mitt namn.
Kram

Av Emelie - 30 oktober 2013 19:56

Hej,

Har inte bloggat på några dagar, men jag har varit så trött när barnen väl somnat, att jag somnat strax efter dem. Men nu är jag här igen!

Igår var vi uppe hos Jonas pappa och gratulerade honom på födelsedagen. Han tyckte det var jätte kul att vi kom, lite tårta, kaka och kaffe blev det och present så klart! Barnen var mega trötta när vi åkte därifrån och somnade gott i bilen så det var bara att bära upp dem.

Ikväll har vi haft Erika och Mats på kvällsfika. Mysigt! Så i kväll orkar jag nog vara vaken till kl 21 efter två koppar kaffe.

Simon är frisk och på benen igen. Äntligen! Medicinen tog ganska omgående på honom, vilket är skönt. Läkaren vi var hos nu sist sa att skulle det bli en omgång med öroninflammation igen, kommer det skickas en remiss till öron-näsa-hals. För denna gången var 4:e i ordning bara detta året och skulle det bli en till kanske det blir aktuellt att operera in rör i öronen. Jag hoppas inte att det blir så, för Simons skull!

Lite egentid framför tv:n innan det är dags att lägga sig. Torsdag imon redan och på fredag jobbar vi halvdag om arbete tillåter. Så imorgon gäller det att planera min arbetsdag väl så helgen redan kan påbörjas kl 12.
Kram kram

Av Emelie - 27 oktober 2013 20:26

God kväll,

Då var det kväll och barnen sover. Dagen har verkligen gått i ett och jag har fått gjort mycket. Även om det ibland tar lite längre tid när jag har två små hjälpredor som vill hjälpa till. Det är kul när Hugo och Simon visar intresse på att vilja hjälpa till. Det ska komma av sig själv och inte tvingas fram, då blir det verkligen inte roligt. T.ex Städade och plockade Hugo och Simon i ordning på deras rum och Hugo hjälpte även till att hänga lite tvätt. Dem fick mycket beröm hur fint dem hade städat :)

Barnen har sprungit fram och tillbaka nu ikväll tills sista energin gick ur dem. Killarna somnade så fort dem satte sig i soffan. Så 2-0 till mamma Emelie ikväll, skönt när dem somnar i en bra tid. Morgondagen blir lite enklare med två pigga och glada barn. Nu solsida!

Kram kram


Av Emelie - 27 oktober 2013 06:59

God morgon,

Ingen har väl ingått att vi dragit tillbaka klockan en timma va? Inte hos oss iallafall.

Helgen verkligen rusar förbi. Söndag i dag och Jonas ska jobba hela dagen. På schemat i dag står det: Hugo ska leka med Dominik och köpa höstskor till Hugo. Sedan får vi se vad som händer. Det är skönt att bara bara hemma och softa oxå.
Igår var jag och barnen och hjälpte min moster med nerpackning av hennes hus. Det stora flyttlasset till huvudstaden går om några veckor. Även mamma, pappa, Mats, Erika och morfar var där. Det mesta kom ner i lådor igår men det skulle fortsättas att packas i dag oxå.
I fredags var vi hos Hannah och Daniel på middag. Tittade in deras husköp och det var ett verkligen ett charmigt och mysigt hus det köpt. Kommer bli så fint när det fått sätta sin egen prägel på huset. Det är viktigt att visa vem det är som bor där man bor och alla har vi våran egen stil. Tack för en mysig kväll med mycket skratt. Bästa starten på helgen blev det.

Ligger fortfarande i sängen jag, barnen sitter framför tv:n och kollar Bolibompa. Får rycka upp mig och gå upp och fixa frukost till barnen. Fixa lite inne och sedan får det bli ut på lekplatsen en sväng. Hoppas innerligt att det inte regnar då!
Trevlig söndag!
Kram

Av Emelie - 24 oktober 2013 18:50

Hej,

Då var det dags igen, dubbelsidig öroninflammation på Simon - igen! Så det var därför som han sov dåligt i natt. Men vi ska nog få bukt med det denna gången oxå och det med hjälp utav lite kåvepenin. Trötta föräldrar, trötta barn! Tack & godnatt!

Av Emelie - 24 oktober 2013 08:11

När man äntligen tror att det vänt, då vänder det tillbaka igen, snabbare än snabbast! Jag pratar om Simon och hans underbara vakennatt i natt. Han har varit orolig, ledsen, inte kommit till ro hur vi än klappat och myst med honom. Både mina och Jonas ögon går i kors i dag! Tur att Jonas är ledig med barnen idag, det fanns ingen chans i världen att skicka Simon till dagis om det vore så.

Dags att ta tag i jobbet!
Kram

Av Emelie - 22 oktober 2013 20:12

God kväll,

Barnen sover, eller ja Simon sover och Hugo är på god väg. Lång dag för dem på dagis och det var två trötta barn jag hämtade. Väl hemma blev dem hur pigga som helst och fick energi till tusen. Så det var full fart tills det var dags att inta soffan och börja varva ner så smått.

På posten idag kom äntligen paketet Hugo väntar på. Jag och Hugo beställde hans halloweendräkt (jag och några andra föräldrar som brukar hänga på lekplatsen tillsammans, har hyrt lokal där vi ska fixa en halloweenfest för barnen) i onsdags, en batmandräkt och i dag kom den. Förväntningarna var stora när Hugo öppnade kartongen med dräkten i! Som tur var föll dräkten unge herr P i smaken, så den har han gått runt i hela kvällen.

I morgon är det redan onsdag och mitten utav arbetsveckan, fort går det och så var det fredag igen...
Kram

Av Emelie - 21 oktober 2013 20:18

Hejsan,

Dagen har gått i rasande fart! Jobba, hämta barnen på dagis, hem, landa lite, Hugo går till en kompis och jag och Simon börjar med middagen. Jonas kommer hem, ringer hem Hugo, äter middag, dukar bort och plockar efter dagens lek och middagsfixande. Intar soffan med familjen och barnen somnar framför tv:n. Så här ser en helt vanlig dag ut hos familjen P. Ibland undrar jag hur man orkar med? Eftersom man är mitt i det går det mesta på rutin, vilja och ork. Tur var iallafall att jag fick hjälp med disken efter middagsfixandet, tack Simon det värmde i mammahjärtat! (Se bild nedan)

Nu ska jag njuta och tänka på hur fantastisk jag faktiskt är som får ihop både jobb och familjeliv. Utan Jonas hade det aldrig gått, så med två förare vid rodret, ror vi alltid båten i hamn på kvällen! Bra gjort utav oss!
Kram


Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards