Direktlänk till inlägg 22 december 2015

...Föräldralivet 2015 till 2016...

Av Emelie - 22 december 2015 21:35

Hej,

När nu 2015 börjar nalkas mot sitt slut hittade jag en text som du & jag som förälder behöver läsa det här året. Ja eller i det här föräldralivet faktiskt. För det är såhär:

Ditt barn äter för lite grönsaker
Ditt barn äter för mycket socker
Ditt barn tittar på för mycket skärmar
Ditt barn sover för lite
Ditt barn äter för lite
Ditt barn är för mammigt
Ditt barn är för pappigt
Ditt barn är för rädd
Ditt barn är för mycket
Ditt barn är i vägen
Ditt barn skriker
Ditt barn leker med plastleksaker
Ditt barn har inte den där ekologiska tröjan
Ditt barn sover inte i sin egen säng
Ditt barn vill inte äta bröstmjölk
Ditt barn äter för mycket bröstmjölk
Enligt NÅGON.

Du som förälder är:

För mesig
För hård
För ovetandes
För jobbig
För lättsam
För slarvig
För dömande
För känslosam
För otränad
För ful
För otrendig
För social
För mycket hemma
För egocentrisk
För beskyddande

Enligt NÅGON.

Men här är sanningen:
Du är en den som känner ditt barn bäst. Du vet vilken förälder du vill vara, och det är det enda du behöver tänka på och bry dig om.

Så under år 2016 kan du göra följande:

Släng allt dåligt samvete ? du gör så gott DU kan
Sluta lyssna på dem och det som ger dig dåligt samvete ? vad vet de om dig och din situation?
Lägg dömande av andra åt sidan ? vad vet du om deras situation?
Ta emot tips som passar dig
Bli inte upprörd när tips kommer, oftast är de välmenta
Var den bästa förälder du kan vara åt ditt barn
Och framför allt: var snäll mot dig själv!!

Sist men inte minst: Du är världens bästa förälder!
Ja det är jag faktiskt! Två fantastiska killar har vi fått. Kloka och helt underbara. Ibland sätter dem oss på prov, man tror man ska bli tokig, men så mysigt det är när dem vill sitta nära i soffan, eller berätta den där hemligheten som bara jag får veta.
Tack för att ni valde oss till era föräldrar! Vi älskar er - bästa Hugo, bästa Simon!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 31 december 2015 23:52


Hej, Uppdateringar lyser med sin frånvaro. Så blir det ibland. Julen var toppen, blev 3 julaftnar med nära och kära. Så är det när släkten är stor och alla vill ses. Jullovet har varit härligt och vi har blandannat hunnit med leoslekland, bad...

Av Emelie - 20 december 2015 16:18

Hej, 4:e advent och bara några dagar kvar till julafton. Idag har jag och barnen klätt granen, köpt några av dem sista julklapparna tillsammans med alla andra som bor i Borås. Det var tjockt med folk i knalleland! Fick handlat alla utan en. Den s...

Av Emelie - 14 december 2015 08:05


Hej, Magkänslan igår kväll sa att "inatt kommer Simon att ha krupp". Hes på kvällen, näsan rann lite och från att ha varit milt i luften slog det om och blev minus. Mycket riktigt, kl 23:00 vaknade han, hade den skällande hostan och var ledsen. B...

Av Emelie - 7 december 2015 22:03


Hej! En del dagar är bättre än ändra. Idag är just en sådan mindre bra dag. När jag åkte hem från jobbet vid 17:00 tiden, på tänkte jag att hag passar på att hämta det där paket från kiosken, som jag fått 3 påminnelse sms om. Fast att jag är ...

Av Emelie - 6 december 2015 19:43

Hej, Känns som att Robert Aschberg kommer att komma med sitt tv-team, vilken dag som helst, och vi kommer att medverka i grannfejden. Autograf någon? Jag ska börja från början. Vi hade nog bott i nya lägenhet i max 3 veckor, när det en dag äl...

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards