Alla inlägg den 26 september 2012

Av Emelie - 26 september 2012 20:01

Hej,

Äntligen kväll och det bästa av allt, Jonas är hemma från jobbet. Att vara hemma helt själv med två sjuka barn är inte helt lätt. Speciellt inte när Simon vill bli buren hela tiden och Hugo som vill mysa i knät i soffan.

Men fick ihop dagen ändå: medan Simon sov i vagnen fick Hugo sitta i knät och mysa. Så båda har fått mammakärlek som förhoppningsvis får dem att bli friska snabbt.

Blev sen middag idag, men så blir det ibland. Simon sover för natten och Hugo är på god väg. När han somnat ska jag oxå lägga mig.

Kram och sov gott!

Av Emelie - 26 september 2012 12:00

Simon är glad fast han har lite feber. Fick en Alvedon som gjorde sitt :)

Hugo har fått i sig en liten smörgås samt ett päron och fått behålla det än så länge. Jag ber till högre makter att det bara var de två gångerna som var. Att magsjukan var lindrig och att vi andra klarar oss :)

Kram

Av Emelie - 26 september 2012 08:38

Fy, då var det vår tur att säga hej till magsjukan. Det har gått på dagis i några veckor och peppar, peppar så har vi klarat oss. Men så idag:

Stod i hallen, hade precis satt på barnen kläderna för att gå till dagis med Hugo, när han säger: "mamma, det känns konstigt i halsen", och så kom det. Handspriten går varm här hemma nu!

Simon har lite feber och är grinig till max. Misstänker att det är tänder på g och han vill bara hänga på mig och sovit ca 20 min, när han brukar sova i minst 40 min när det är förmiddagslur.

Varför tajmar barnen alltid att bli sjuka när Jonas jobbar och inte när han är ledig??!

Tvätta lite nu :)
Kram

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards