Alla inlägg under oktober 2013

Av Emelie - 20 oktober 2013 10:12

Hej,

Fy, det har regnat sen vi vaknade hör idag, så trist! Hugo gick hem till en kompis och är där och leker nu på förmiddagen innan vi ska åka på 1-årskalas.
Simon passade på att mysa i mitt knä när Hugo gick, och helt plötsligt så sov han. Är man hamnen i hans liv med mycket trygghet så är det lätt att slappna av och somna.
Ska passa på att hänga lite tvätt medan Simon sover!

Hoppas du får en bra söndag!
Kram kram

Av Emelie - 19 oktober 2013 18:04

Hejsan,

Lördag kväll redan. Dagen har gått gör fort fast vi inte alls gjort något speciellt. Hugo har haft sina kompisar på besök. Fullt ös från att dem kom tills vi bestämde att lite frisk luft vore nog bra för alla. Så det blev lekplatsen i någon timma.

Till middag i dag blev det egen gjord pizza. Lätt som en plätt och goda blev dem. Det var jag och Hugo som stod för pizza fixandet och fina blev dem. Hugo gjorde en med skinka, ost, tomatsås och annanas. Jag gjorde en likadan och la även roccola på min. Roligare att fixa mat ihop och roligare att äta när man gjort det själv.

Just nu ligger hela familjen P i den stora sängen och kollar på Bolibompa. Mysigare kan jag inte ha det, älskar mina tre fina killar super duper mycket.
Ha en fantastisk lördag!
Kram

Pizzorna :)

Av Emelie - 17 oktober 2013 20:17

God kväll,

Hela veckan har jag legat en dag förre hela tiden, sjukt jobbigt! Fast det är torsdag har jag en känsla i kroppen att det är fredag. Ibland blir veckor lite upp och ner.

Annars har det varit en helt vanlig torsdag. Jobbat, myst med barnen, ätit middag tillsammans med familjen, läggning av barnen och lite egentid i soffan. Nu lyxfällan och njuta av hur smart och rik man är :)

Kram kram

Av Emelie - 16 oktober 2013 20:03

Hej,

Höstmörkret har kommit med stormsteg. Jag tycker det blir lite mörkare lite tidigare för varje dag, känns så iallafall. Så ikväll har jag tänt lite ljus för att mysa till det och njuta av höstmörkret.

Simon är varken bättre eller sämre. Han är ändå pigg och glad fast med snigelspår under näsan. Så det blir vabande i mon oxå. Hugo hade gjort ett jätte fint armband till Simon i dag på dagis för att han var hemma och var sjuk. Gulligt av honom!

Är helt slut så det blir sängen tidigt i kväll oxå. Gäsp! Godnatt!
Kram

Av Emelie - 15 oktober 2013 19:39

God kväll,

Klockan är strax innan kl 19:30 och båda barnen sover redan. Det blir bara Hugo som går till dagis imorgon, då Simon gått och blivit tok förkyld. Så Jonas blir hemma och vabar med sjuklingen. Hoppas inte detta blir långvarigt utan är borta lika fort som det kom.

I dag var jag förbi tatueraren på väg hem från jobbet. Hade beställt tid för tatuering för ca 2 veckor sedan och i dag var det dags. En trollslända i gråa och svarta nyanser sittandes på ryggen mellan skulderbladen blev det. Jag är så himla nöjd med resultatet och den blev precis som jag ville ha den! Snyggare kommer den att bli när rodnaden och färgen har lagt sig lite. Jösses vad ont det gjorde, det ska jag inte sticka under stolen med. Har tatuerat mig två gånger tidigare och den smärtan jag kände vid vristen var inte ens i närheten den smärtan jag kände idag. Men vill man vara fin får man lida pin. Smärtan var värt allt, nu sitter trollsländan där och jag kan snart stänga ett kapitel i mitt liv och gå vidare mot nästa.

Nu blir det soffhäng med Jonas! Mys!
Kram

Resultatet :)

Av Emelie - 14 oktober 2013 21:05

Hej,

Så då var den nya spisen på plats! Vilken skillnad, en spis som leverera det vi vill ha; nämligen fungerande plattor! Tack snälla pappa för att du hängde med och hjälpte oss att få spisen på plats. Får bli middagsbjudning som tack för hjälpen.

Barnen har varit lediga i dag tillsammans med Jonas. Dem hade fixat ihop en trolldeg så det var sniglar och annat läskigt som hade degats ihop. Även Hugos kompis Dominik hängde med oss hem och hade gjort sniglar han oxå. Alltid roligare att pyssla när man är två.

I dag är det exakt 6 månader sedan mormor lämnade oss. Tankarna går till mormor i kväll. Saknar henne något så fruktansvärt mycket....<3! Du kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta.

Kram

Av Emelie - 13 oktober 2013 21:12

Hejsan,

Små kottarna sover och jag och Jonas sitter och tittar runt på tänkbara spisar. Vår spis valde nu ikväll att ta adjö av oss så i morgon får det bli till att inhandla en ny spis. Så skönt att veta vad vi ska lägga pengarna på. Eller hur?!

Annars har dagen gått i ett. Hugo och hans kompis var hos oss fram till strax efter kl 14 då hade solen kommit fram och suget efter att gå ut blev stort. Så vi gick ut allihopa och jag tog med frukt ut, så det blev mellisen idag. 3 timmar blev det ute innan det var dags att gå in och laga mat (läs: försöka laga mat när spisen tyckte det var ok) och bada barnen. Söndagen gick den oxå! Måndag i morgon!

Kram!

Av Emelie - 13 oktober 2013 10:57

Hej,

Gårdagen gick i brudhippeteama. Så går det när ens lillasyster går och gifter sig i smyg. Vi var bara 5 st och det blev en mysdag som gick i shoppingens tecken. Alla var vi nöjda med dagen och den avslutades med en bilresa hemåt med mycket skratt. Älskar mina systrar, mamma och svägerska. Vi klickar verkligen så bra ihop och vi har humor som bara vi skrattar åt! Underbart!!! <3

Jonas jobbar idag, sedan kör han kort arbetsvecka nästa vecka och jobbar onsdag, torsdag och söndag. Själv kör jag hela veckan. Mycket står i arbetskalendern men en dag i taget så ska nog det mesta hinnas med. Hugo har en kompis på besök, så jag ska strax se vad frysen har att erbjuda oss till lunch. Sedan är det även middagsmaten som ska spanas efter. Har lite funderingar där...

Dags för lunch förberedelse!
Kram

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards