Alla inlägg den 3 november 2013

Av Emelie - 3 november 2013 19:37

Hej,

Simon har varit gnällig till och från hela dagen. Men nu äntligen sover han och han andas (peppar,peppar ta i trä) genom näsan. Hoppas innerligt att det blir en bra natt.

Hela familjen har varit hemma hos Hugos kompis E idag på fika och pannkaksmellis. Mycket trevligt och pannkakorna satt där dem skulle.

Nu när Simon sover och Jonas jobbar passar jag och Hugo på att ha lite egentid, bara han och jag. Hugo valde att vi skulle äta extra mysig kvällsmat framför tv:n och sedan spela spel på ipaden. Så nu blir Hugo & mamma tid! Trevlig söndagskväll!

Kram

Av Emelie - 3 november 2013 02:13

Mitt i natten...

Det är då fan! Simon har gått och blivit rejält förkyld, dock utan feber än! Hur länge fick han vara frisk? En vecka? Har suttit uppe med honom en stund i soffan och då lättar det för honom och han kan andas genom näsan och suga på nappen igen. Men så vill han så gärna ligga ner på en kudde, då han är van vid att somna själv, och då kommer snoret och lägger sig som en tung mur.

Just nu är jag nära till tårar ska erkännas. Trött är jag då natten inte alls börjat bra då Simon är sjuk igen. Förstår honom alla gånger att det är en trygghet att ha mamma/pappa där när man är sjuk. Det minns jag ju själv hur det var när man själv var liten och sjuk. Att ha mamma/pappa nära gjorde att man kände sig trygg och allt var lite lättare när man inte var helt 100.

Förhoppningsvis kan jag ta och försöka samsova när Simon sover tuppis imorgon då Jonas börjar jobba först sen eftermiddag..
Kram

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards