Alla inlägg den 16 november 2014

Av Emelie - 16 november 2014 19:08

" Vi ska arbeta heltid - för försörjningen och den egna utvecklingen samtidigt som vi ska ha ett hem utan dammtussar som om vi vore hemmafruar, vi ska oxå vara goda föräldrar som ägnar mycket tid åt barnen. Vi ska hinna med att träna, äta rätt, träna lite mer, tvätta, vika tvätt, arbeta för fred, lämna och hämta på dagis och hämta gärna innan kl 16. Hinna träffa släkt, vänner och älska din man"

Raderna du precis läst ovan är tagna ur boken: bränn inte ut dig. En väldigt bra bok om du frågar mig. Jag kan många gånger ha väldigt höga krav på mig själv med ett städat hem, tvätt som är tvättad, filtarna i ordning i soffan, hämtat barnen tidigt osv. Ibland kan dessa kraven bli lite väl hårda. Jag vet redan efter att ha läst 20 sidor i boken att många nya tankar kommer att komma upp, många saker kan jag arbeta och få gjort på andra sätt. Ibland behöver man få upp ögonen bara...släppa kraven och bara vara. Lev i nuet, livet kan ändras på bara en minut...

Av Emelie - 16 november 2014 17:13

Hej,

Söndag redan! Helgen går så fort och allt man skulle viljat gjort hans ju inte med i vanlig ordning. Men all tvätt är tvättad, lägenheten är dammsugen och golven tvättatade och jag har börjat fixa i värsta skåpet i köket. Så för att göra något kul, ringde jag mina syskon och frågade om någon av dem hade tid att hänga med på bio med mig och barnen. Det blev Mats som hängde på.

Trodde att Simon skulle ha fler myror i byxorna än vad han hade. Satt stilla genom nästan hela filmen, åt lite godis och tyckte det var spännande att titta på stora tv:n. Hugo valde film och var nöjd med valet när filmen var slut. Filmen handlade om en katt som fick namnet blixten och hur han kämpade för att passa in i ett kompisgäng samtidigt som han försökte rädda en trollkarlshus. Kul att ha ytterligare en familjeaktiviteter vi kan ta med barnen på. I december kommer den nya tingeling filmen ut, den blir nog nästa biobesök tror jag.

Middagen är klar, ska försöka väcka Simon är tanken. Han behövde sova idag och för att han inte ska komma allt för sent i säng, behöver han väckas som sagt.

Kram på dig!!

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards