Alla inlägg under november 2012

Av Emelie - 6 november 2012 17:40

Idag väckte Simon alla redan kl 04. Han har gått och blivit tok förkyld och vid 04 funkade det inte att andas genom näsan och suga på nappen och det hördes kan jag lova. Jonas gick upp med killarna och jag sov en stund till.

Simon har tagit sig cirka 5 tupplurar, några korta några lite längre. Men Hugo däremot har inte sovit alls. Tanken var att han skulle gå till dagis idag (första dagen efter lovet). Men det kändes inte helt okej att skicka en 4,5 åring till dagis som varit uppe sedan kl 04 och med ett dagis tempo på det. Så han har varit hemma idag.

Men nu kl 17:30 orkade inte Hugo mer. Sover för natten och imorgon kör vi dagis.

Kram

Av Emelie - 5 november 2012 19:42

Jonas valde att gå upp tidigt för att försöka vända på dygnet, och därför passade vi på att hela familjen göra ett besök på öppetkyrkis. Hugo och Simon gillar att hänga där. Nya saker, andra barn att leka med, det kan bara bli toppen. Träffade även några andra föräldrar som vi känner sedan tidigare. Trevligt! Så efter middagen försvann i ett nafs.

Väl hemma tyckte Jonas att vi kunde hämta alla Hugos platsbollar han hade till sitt bollahav när han var mindre. Simon och Hugo blev helt till sig och fick ha bollhavet i deras badtunna. Dock stannade inte bollarna dör särskilt länge, då det var mycket roligare att kasta ut dem.

Ikväll när det var dags att städa upp alla leksaker låg det ta mig tusan bollar precis ÖVER allt. Eftersom killarna har haft kul med dem så är det värt det :)

Barnen sover så det blir lite soffhäng innan sängen,
Kram!

Av Emelie - 5 november 2012 07:40

Simon somnade om kl 06 och vaknade igen kl 07:15. Denna kille behöver inte mycket sömn han. I alla fall inte just nu.

Äggen står på spisen och kaffet är strax klart. Lite frukost i magen på oss alla och vi kan starta dagen...

Kram

Av Emelie - 5 november 2012 05:01

Jag tycker Simon borde vara gör trött efter att ha somnat först kl 21 igår kväll. Men icke sa nicke. Han har varit vaken sedan kl 03 och klockan är strax 05.

Har verkligen provat allt!! Så vi sitter här på vardagsrumsgolvet i mörkret utan leksaker för att göra det tråkigt. Men Simon verkar ta det hela med ro och tycka det är helt ok.

Kram

Av Emelie - 4 november 2012 20:05

Äntligen har även den stora bilen vinterdäck. Känns gött att kunna köra runt lite säkrare, tack snälla pappa som både fixat däcken och satt på dem på bilen! Vad hade vi gjort utan dig?

Passade på att vila lite när vi var hos mamma och pappa. Jag känner mig lite mör efter att både ha nätterna samt tidiga morgnar nu när Jonas jobbar natt. Beundrar verkligen alla ensamstående föräldrar! Det är skönt att vi är två som kan dela på det - en tar natten och en tar den tidiga morgonen.

Hugo och Mats var och körde lite fyrhjuling. Hugo var helt till sig när de kom tillbaka efter sin körning. Så härligt att se hans ögon lyssa så av lycka.

Jonas ska strax bege sig iväg för att göra sista natten. Simon somnade i bilen hem och är super pigg, även Hugo är uppe i varv. Hoppas verkligen att detta resulterat i en morgon som tidigast startar kl 06. Det återstår och se.

Ska försöka få killarna att varva ner lite och inta soffan iaf. Bara att sitta ner brukar resultera i att iaf Hugo somnar.

Kram på dig!!!

Av Emelie - 4 november 2012 09:32

Jag har upptäckt att jag har ett beroende - läppsyl. Jag har ett i varje vinterjacka (har två stycken), ett i västen, ett i den stora skötväskan, ett i den lilla skötväskan samt ett bilen. Helt sjukt egentligent!

Det värsta är att läpparna blir as torra om jag inte smörjer dem. Hur hamnade jag här och hur ska jag ta mig ur det? Jonas kom på den smarta idén att köra idominsalva några nätter så ska nog mitt beroende vara löst. Men vet i tusan, just nu känns vardagen utan läppsyl väldigt långt bort. Men får ge det en chans...

Nää lite läppsyl på detta tror jag....
Kram

Av Emelie - 4 november 2012 06:18




 



 


  '


Hej, 


Här ovan ser du kort från Halloween och på mina fina killar som var superhjältar   




Av Emelie - 3 november 2012 19:59

Vilken lyckad halloween fest det blev! Alla barnen hade super skoj. Dansade, åt korv med bröd och gick på godisjakt. Hugo sa flera gånger; detta måste vi göra igen och igen och igen. Söta gulliga Hugo pugo!

Jag har i stort sett varit ute hela dagen med killarna 10:30-12:00 och sedan in för en timmed lunch och ut igen kl 13-15. Så ute har vi verkligen varit! Hugo och Simon somnade så fort de såg sin kudde ikväll. All ute vistelse med halloween fest gör sitt. Underbara barn!

Tänk att man kan älska någon så stark och så mycket som man älskar sina barn. Redan från den stunden man vet att de ligger i magen känner man kärlek. Och den kärleken blir ännu starkare när man får se personen som varit dold i 9 månader. Otrolig känsla som egentligen inte går att beskriva...

Jonas ska strax åka för natt nr 2. Jag ska plocka lite och sedan lägga mig. Imorgon har jag lovat Hugo att han ska få köra fyrhjuling - var 2 veckor sedan sist.

Kram kram

P.s kort från halloween kommer.... D.s

Presentation


Emelie heter jag, mamma till världens bästa killar samt har fått världen bästa man på kroken =) Bloggar om livet hos oss.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards